Jeśli prowadzisz firmowego bloga, być może po drodze nauczyłeś się kilku złych nawyków. Choć większość firm i organizacji musi mieć bloga, możesz nie zdawać sobie sprawy, że poznasz najgorsze nawyki blogowania, dzięki czemu będziesz mógł wprowadzić niezbędne zmiany w swojej blogowej rutynie.
Dzięki temu będziesz mieć nadzieję na zwiększenie liczby odbiorców swojego bloga i tworzenie treści bardziej przydatnych dla grupy docelowej.
Nawyk 1: Nieoryginalne lub słabo napisane treści
Jeśli chodzi o marketing treści, każdy napisany przez Ciebie wpis musi być unikalny. Jeśli będzie zbyt podobny do innych blogów, nawet tych na twojej stronie, nie zostanie wysoko oceniony przez algorytm Google. Oprócz pisania unikalnych treści musisz też zadbać o to, żeby każdy wpis był dobrze napisany. Błędy gramatyczne i ortograficzne wyglądają źle i nie przynoszą twojej marce żadnych korzyści. Oprócz dobrze napisanych, oryginalnych treści musisz także pisać wpisy na blogu, które są istotne dla twoich odbiorców i marki. Najlepiej pisać na tematy, które zainteresują Twoich odbiorców, i w każdym poście oferować coś wartościowego. Więcej szczegółów przeczytasz na plom.pl. Wracając do tematu, będzie to zależało od Twojej firmy i ogólnego tonu, ale nadal powinieneś pisać treści, z których odbiorcy będą mogli czerpać wartościowe informacje.
Nawyk 2: Upychanie słów kluczowych
Z czasem najlepsze praktyki w marketingu treści uległy zmianie. Kiedyś strony internetowe próbowały umieszczać w nich mnóstwo słów kluczowych, żeby oszukać algorytm, teraz wszystko jest o wiele bardziej wyrafinowane. Chociaż słowa kluczowe nadal są pomocne, dodawanie ich zbyt wielu jest kłopotliwe w czytaniu i sprawi, że Twój blog będzie wydawał się mniej autorytatywny. Zamiast tego ustal gęstość słów kluczowych, z którą czujesz się komfortowo, i dąż do niej. Jeśli nie znasz się na słowach kluczowych i SEO, skup się najpierw na pisaniu dobrej jakości blogów z przydatnymi informacjami.
Nawyk 3: Publikowanie w sposób bardzo przypadkowy
Jedną z najważniejszych zasad, których należy się trzymać w przypadku bloga biznesowego, jest publikowanie postów zgodnie z harmonogramem. Można się spierać, jak często powinieneś publikować i nie ma tu sztywnej reguły. Jednak niezależnie od tego, jaki harmonogram wybierzesz, trzymaj się go. Na przykład, jeśli zdecydowałeś się publikować na blogu raz w tygodniu, upewnij się, że nie brakuje ci tygodni. Zamiast tego możesz zaplanować posty z wyprzedzeniem, kiedy będziesz zajęty. Brak spójności często oznacza, że algorytm skreśli Twój blog.
Nawyk 4: Używanie złego lub zmiennego formatowania
Podobnie jak w przypadku konsekwentnego planowania wpisów, powinieneś zachować spójność w formatowaniu, tonie i głosie. Blogi z taką samą czcionką, stylami nagłówków i rozmiarami obrazków będą lepiej wyglądały dla czytelników. Ważne jest też, by zachować spójność z marką. Oznacza to, że chcesz, aby Twój ton i głos pozostawały w większości takie same w poszczególnych częściach. Choć może się to czasem nieco różnić, jeśli masz gościnnego blogera, nie chcesz mieć jednego wpisu, który brzmi bardzo sucho i biznesowo, a drugiego, który jest bardzo wesoły i swobodny. Zamiast tego znajdź odpowiedni ton i głos dla swoich odbiorców i trzymaj się go. Partnerem serwisu plom jest serwis esomed.pl
fm
Komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu i w żaden sposób nie odzwierciedlają poglądów prezentowanych przez właścicieli i administratorów serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.